sparkizem - veda o optimalnem marketingu za dvig povpraševanj, prepoznavnosti in prodaje

5 vprašanj, ki se jih morate vprašati, preden najamete marketinško agencijo…

Po več kot 200 posvetih s podjetniki in podjetnicami, ki so v zadnjih letih izrazili zanimanje za naše marketinške, svetovalne in druge storitve, mi je namreč postalo kristalno jasno, da za marsikatero podjetje najem agencije ni pravilna odločitev.

“Life is growth. You either grow or you die.”

Ustanovitelj podjetja Nike, Phil Knight, je s tem citatom ubesedil resnico življenja in posla, ki se je zaveda mnogo podjetnikov.

Rast je namreč ključna zato, da podjetje preživi. Kdor ne raste, po njegovem mnenju zgolj čaka na svoj propad.

Ravno zaradi tega mnogi izmed nas v tem-spreminjajočem-se-svetu iščemo nove, še bolj inovativne načine, s katerimi lahko dvignemo uspešnost naših podjetij in v tem duhu marsikateri podjetnik začne razmišljati o najemu marketinške agencije.

Ali je to pametna poteza?

Hja, ne vedno.

Vem – malce ironično je, da kot direktorica marketinške agencije zdaj ne “kričim”, da jo enostavno MORATE imeti. A to preprosto ni nekaj, v kar verjamem.

Po več kot 200 posvetih s podjetniki in podjetnicami, ki so v zadnjih letih izrazili zanimanje za naše marketinške, svetovalne in druge storitve, mi je namreč postalo kristalno jasno, da za marsikatero podjetje najem agencije ni pravilna odločitev.

Morda se sedaj sprašujete…

Ampak, kaj pa v mojem primeru? Bi se mi najem agencije splačal?

Ker takole na daljavo ne morem vedeti, kakšen posel imate, kako vam gre in kam želite zrasti, sem vam – namesto slepega ugibanja – raje spisala tale simpatičen vodič.

Tekom njega vas bom popeljala čez 5 dokaj preprostih vprašanj, s katerimi vam bo uspelo s pomočjo lastne pameti odgovoriti na zgoraj zastavljeno vprašanje.

Vprašanje #1:

Vam je nerodno promovirati svoje produkte oziroma storitve?

Vem – tole se sliši osnovnošolsko, pa vendar vam lahko povem, da sem srečela že marsikaterega podjetnika, ki je želel rasti, hkrati pa je imel odpor do aktivnega oglaševanja.

Nekateri podjetniki namreč na agresiven marketing in prodajo gledajo postrani, saj smo bili že od malega naučeni, da je to nekaj slabega.

Kako točno do tega pride, ni tematika tega članka, zato bi vam raje ponudila alternativno mišljenje, ki vam zna pomagati, v kolikor je v tudi v vas kanček te “prodajne zadržanosti”…

Marketing in prodaja sta na koncu dneva zaslužna, da se spreminja svet.

Vaš izdelek oziroma storitev žal ne more pomagati ljudem, če zanj ne vedo.

Po mojem mnenju ima zato vsak podjetnik z dobrim produktom dolžnost, da vest o njem “razbobna” javnosti in ga tako pomaga spraviti v roke tistim, ki ga najbolj potrebujejo.

Če menite drugače, marketinška agencija skoraj gotovo ne bo pravi naslov za vas.
V primeru strinjanja pa se lahko premakneva na naslednja 4 vprašanja…

Vprašanje #2:

Kako močno cenite svoj čas in svojo efektivnost?

Kot sem omenila v uvodu, je cilj vsakega resnega podjetja rast – pa naj si bo to rast števila zadovoljnih strank, rast zaposlenih ali rast letnega profita.

Če to združimo s podjetniško težnjo po kontroli, zaradi katere želi biti lastnik vpleten v vse poslovne aktivnosti, nastaneta 2 problema…

Prvi je ta, da ima vsak izmed nas na voljo zgolj 24 ur. Drugi pa je ta, da se podjetniki pogosto začnemo ukvarjati s stvarmi, kjer naš čas ni najbolje izkoriščen.

Moje mnenje je, da bi se moral vsak podjetnik ukvarjati s tistim, v čemer je najboljši – vodenjem svojega podjetja.

Stvari, kot sta marketing in prodaja – pa v veliki meri prepustiti tistim, ki so na tem področju najboljši, pa naj bo to interna marketinška ekipa ali pa zunanja marketinška agencija.

Le na tak način lahko pridobivanje novih povpraševanj in strank teče “kot po maslu”, vaše na novo sproščene mentalne kapacitete pa bodo lahko botrovale k občutnem dvigu osebne produktivnosti, implementaciji novih idej in navsezadnje tudi k boljšim odnosom z bližnjimi.

Mimogrede – to pomeni, da lahko greste tudi na počitnice brez slabe vesti, saj veste, da se zaradi vseh marketinških sistemov v vašem podjetju posel ne bo ustavil : )

Če je to nekaj, kar se vam sliši super, je najem marketinške agencije zagotovo odlična izbira.

V kolikor lahko seveda pritrdilno odgovorte tudi na naslednje vprašanje…

Vprašanje #3:

Ali ste pripravljeni postaviti svoj ego ob strani in prepustiti delo strokovnjakom?

Že pri prejšnjem vprašanju sva se strinjala, da smo podjetniki pogosto čisto preveč vpeti v lasten biznis, do njega pa smo posledično tudi precej zaščitniški.

Točno to pa lahko privede do trenja v odnosu z lastnim marketinškim oddelkom ali marketinško agencijo. Naj vam dam primer…

Ne glede na to, na kateri točki v poslu trenutno ste, imate verjetno nek svoj način pridobivanja strank (in prodajanja), ki vas je pripeljal do točke, kjer se trenutno nahajate.

Verjetno pa o marketinški pomoči razmišljate zato, ker želite svoje podjetje spraviti na nek nov nivo (pa naj bo to drastično povečanje števila strank, dvig prihodkov ali širitev na tuje trge).

In za ta podvig, bo potrebno implementirati par novih idej in znanj. Oziroma, kot je rekel Einstein…

“Definicija norosti je to, da delamo eno in isto stvar iz dneva v dan ter pričakujemo drugačen rezultat.”

Dobra marketniška agencija vam bo zato predlagala nove ideje, pristope in strategije, ki znajo biti izven vaše trenutne “cone udobja”.

Vse ideje bodo seveda stremele k rasti podjetja, je pa na vas, ali to “evolucijo” sprejmete, ali ne.

Res je…

Obstajajo tudi agencije, ki si ne bodo upale podati originalnih idej in poskušale vse narediti tako, kot je všeč vam.

Sicer ne morem vedeti, kaj vi menite o tem, vem pa, da imamo pri nas raje poslovne partnerje, ki so v trenutkih odločitve pripravljeni tako povedati kot tudi slišati iskreno mnenje.

Kakorkoli…

Če želite, da agencija vašemu podjetju prinese najboljše rezultate, jim morate pustiti, da lahko “operirajo”.

To pomeni, da se vsaj za določen čas prepustite njihovemu mojstrstvu in zaupate njihovi presoji. Nenazadnje člani dobre agencije živijo in dihajo marketing.

Na vas pa je, da jim omogočite manevrski prostor za njihovo čarovnijo.

Če vam spremembe ne dišijo in si želite, da vaš posel poteka po ustaljenih tirnicah, potem najem marketinške agencije morda ni najboljša izbira za vas.

V kolikor pa bi jim z veseljem predali oglaševalske “vajeti”, je tukaj naslendnja zagonetka…

Vprašanje #4:

Kako hitro pričakujete vrhunske rezultate?

Veliko podjetnikov ob najemu marketinške agencije pričakuje, da se bo njihov promet čudežno dvignil že v prvem tednu sodelovanja.

Priznam – za to so krive tudi amaterske agencije, ki takšne stvari obljubljajo.

Da ne bo pomote… to se da doseči, je pa vprašanje, kaj je treba za to žrtvovati.

Tudi mi lahko namreč v roku dveh dni naredimo prodajni rekord, če znižamo cene vseh izdelkov za 50 %, ampak… ali smo s tem res naredili pravo dolgoročno potezo?

Verjetno ne.

Ravno zato po mojem mnenju vsaka dobra marketinška agencija v prvem tednu sodelovanja sploh ne bo zagnala oglasov, pač pa bo ta čas raje namenila raziskovanju vašega podjetja in panoge, v kateri poslujete, saj jo mora za dolgoročni uspeh in rast poznati kot lasten žep.

Nato bo na podlagi ugotovljenega – in na podlagi vaših kratkoročnih ter dolgoročnih ciljev – pripravila strategijo za njihovo osvojitev.

Od vas je seveda odvisno, kakšne so vaše prioritete, vam pa lahko že zdaj povem, da večina vrhunskih agencij (med drugim tudi naša) najraje izbira poslovne partnerje, ki razmišljajo dolgoročno.

Podjetniki, ki krvavo potrebujejo rezultate (in denar) čez noč, so po navadi dosti bolj “težaški” zaradi nenehne neučakanosti in nepotrebnega pritiska in ni čudno, da se jih večina pametnih agencij na daleč izogiba.

Če želite sodelovati z odlično agencijo, vam zato svetujem, da jim omogočite vsaj 3 mesece časa, da se izkažejo.

In verjemite mi… če so res dobri, boste morda že po štirih tednih skakali od veselja, hkrati pa razmišljali, kako pridobiti dodatni kader za obvladovanje povečanega števila povpraševanj in naročil.

Smiselno?

Super.

V primeru, da ste še z mano, nama je ostala zgolj še ena uganka…

Vprašanje #5:

Kakšen je vaš marketinški budget?

Tako kot večina stvari v poslu tudi najem marketinške agencija nekaj stane.

Kot v vsaki panogi, pa se tudi tukaj najdejo ponudniki, ki so mizerno poceni ali pa pregrešno dragi.

Pravzaprav sama cena niti ne igra vloge.

Bolj pomembno je, kako vi gledate na ta finančni vložek.

Marketinška agencija je namreč lahko strošek… ali investicija.

Seveda je vse odvisno od tega, kaj sodelovanje prinese vam in vašemu podjetju.

Če se izkaže, da marketinške aktivnosti agencije v šestih mesecih ne prinesejo želenega povračila vašega vložka, je marketinška agencija zagotovo strošek.

Prav tako tvegate razočaranje, če v sodelovanje vstopite z nerealnimi pričakovanji, na primer če že po enem tednu dela pričakujete 300 % rast svojega podjetja ter nato zaradi panike 6x na dan kličete tamkajšnjo kontaktno osebo*.

*V tem primeru te bo verjetno lastnoročno odpustila kar sama marketinška agencija.

Da pa se ne bova fokusirala samo na negativen scenarij, želim poudariti, da vam lahko partnerstvo z marketinško agencijo prinese tudi odlične rezultate.

Vse, kar morate narediti, sta dve stvari – ena je zelo očitna, drugo pa marsikdo spregleda…

Prva je zagotovo ta, da izberete tisto pravo agencijo, ki vam bo v zameno za vaše mesečno investicijo prinašala “lušten” profit.

Druga stvar, ki jo večina podjetnikov pozablja, pa je ta, da vsaka agencija za uspešno zagotavljanje rezultatov potrebuje nek oglaševalski budget.

Po izbiri prave agencije bo višina mesečnega budgeta, s katerim bodo operirali, glavni faktor od katerega bodo odvisni vaši rezultati.

Večji kot je budget, hitreje lahko agencija “požene” razne oglaševalske prijeme in hitreje lahko najde tisto zmagovalno kombinacijo, ki bo vašemu podjetju prinašala zanesljivo rast & predvidljive prihodke.

To ne pomeni, da mora biti vaš budget 20.000 € na mesec (čeprav nič narobe, če je). Po naših izkušnjah je že med 1.500 € – 2.000 € mesečnega oglaševalskega budgeta včasih dovolj, da se izvaja kvaliteten (digitalni) marketing, ki vam bo prinesel vrhunske rezultate.

Skupaj s stroškom dela z vrhunsko agencijo, to pomeni, da lahko v prvem in morda drugem mesecu padete tudi v “rdeče številke”. Vendar, če gledate na vse skupaj bolj dolgoročno, zna biti najem agencije ena izmed boljših poslovnih odločitev in naložb vaše kariere.

Tako.

Pa sva obdelala vseh 5 vprašanj.

Kaj menite – bi bila marketinška agencija prava izbira za vas?

Če je vaš odgovor “ne” – nič hudega.

Nadaljujte z nadgrajevanjem svojih marketinško-prodajnih veščin ter kompetenc vaše ekipe, in želim vam veliko uspeha pri doseganju zastavljenih ciljev.

V kolikor pa ste po prebranem članku povsem prepričani o najemu marketinške agencije, pa je čas, da naredite naslednji korak.

Brez skrbi…

Kljub moji prepričanosti v našo odličnost, vas ne bom prepričevala, da smo nujno najboljša izbira za vas – to odločitev prepuščam vam. 

Vseeno bi vam pa rada ponudila priložnost, da izveste več o tem, kaj lahko ponudimo. 

Če vas zanima, kako bi lahko sodelovali, vas vabim, da se prijavite na uvodni klic, kjer bomo skupaj ugotovili, ali smo prava izbira za vas.

Ste za? Odlično!

Kliknite tukaj in oddajte svoje povpraševanje >>

Po oddani prijavi, vas bom v roku 2 delovnih dni poklicala, prisluhnila vašim potrebam, željam in ciljem ter ugotovila, ali vam lahko z našim znanjem in izkušnjami pomagamo ali ne.

Se veselim najinega pogovora,

Sara

Dobrodošli v naši sparkastični skupnosti. Veselimo se, da bomo z vami delili najnovejše trende, vpoglede in nasvete iz sveta digitalnega marketinga.

Ekipa Spark