sparkizem - veda o optimalnem marketingu za dvig povpraševanj, prepoznavnosti in prodaje

Kako ZAMOČITI svoje oglaševanje?

Resnica, ki jo moramo deliti, se nanaša na nekatere oglaševalske prakse, ki so se razpasile v teh časih in ki so, milo rečeno, nesmiselne.

“Ne morem več lagati.”

Ta stavek je iz sebe nemočno iztisnil razvpiti odvetnik Fletcher Reede.

Ja – to je tisti odvetnik, ki ga je v filmu “Ti, Ti Lažnivec” upodobil Jim Carrey.

Tisti odvetnik, ki zaradi rojstnodnevne želje svojega sina 24 ur ni mogel govoriti ničesar, razen resnice.

In tak dan je kot kaže prišel tudi za nas…

Resnica, ki jo moramo deliti, se nanaša na nekatere oglaševalske prakse, ki so se razpasile v teh časih in ki so, milo rečeno, nesmiselne.

Danes bi radi te “oglaševalske bisere” strnili v temeljit vodič z naslovom: “Kako ZAMOČITI svoje oglaševanje.”

Zavedamo se, da bodo naše besede morda nekatere užalile, vendar menimo, da je pomembno odprto spregovoriti o teh temah. Torej, pripravite se na iskren vpogled v to, kaj vse lahko gre narobe v svetu oglaševanja, in kako se tem napakam izogniti.

Torej…

Celoten recept za pogreb vašega marketinga in podjetja zahteva le 10 sestavin, mnoge izmed njih pa marsikatero slovensko podjetje že veselo uporablja.

Sestavina #1: Ciljajte na takojšen dobiček

Ko ocenjujete uspešnost svojega oglaševanja, vedno glejte zgolj na kratkoročni donos. Vaša naloga namreč je, da si na vsak način čimprej povrnete svojo investicijo v marketing.

Naš nasvet je, da ljudi, ki vas ne poznajo, bombardirate z “20% off” oglasi. Ah, kaj 20 %, še bolje bo, da štartate kar z 50 % popustom.

Upoštevanje tega koncepta vam bo nedvomno prineslo nove stranke. Verjetno takšne, ki bodo ostali zvesti kupci le, če boste ponudili enako visoke ali višje popuste tudi v prihodnosti.

Sestavina #2: Obsedenost z lepo podobo svojega branda.

Tukaj je pomembno, da največ časa posvetite dizajniranju svojega logotipa, kakšnih 32 ur pa namenite še “brainstormanju” slogana.

Morda lahko tudi plačate enega super-duper programerja, da iz vaše spletne strani naredi pravo digitalno umetnino.

Sicer ta umetnina ne bo pripomogla k generiranju novih prihodkov, ampak bo pa nedvomno izgledala profesionalno.

Sestavina #3: Bodite center vesolja.

Ne glede na to, ali govorimo o oglasih, videjih, organskih objavah na Instagramu ali kjerkoli drugje, se naj sporočila začenjajo nekako takole:

  • Jaz sem najboljši. Poglej vse moje certifikate in “dobre” lastnosti mojih produktov oziroma storitev.
  • Kupi od mene zdaj.
  • Nikjer drugje ne boste našli nič podobnega kot to, kar smo naredili mi.


Zakaj bi človek govoril o kupcu (in o tem, kaj on razmišlja), če pa je bolj luštno govoriti o sebi.

Sestavina #4: Zanič produkt oziroma storitev.

Tole je pravi “booster” za destrukcijo vašega oglaševanja.
Saj veste, kako pravijo – največji strošek v poslu je pridobitev novega kupca.

Če imate slab izdelek, se lahko brez težav soočate s tem stroškom iz dneva v dan, saj se vaši kupci enostavno ne bodo vračali k vam.

“Ampak – kaj pa, če imamo res super izdelek?”

Ni problema, tudi v tem primeru se da marsikaj postoriti.

Najlažje je, da ga prodamo ljudem, ki jim ta izdelek sploh ni namenjen, oziroma tistim, ki imajo problem, ki ga vaš izdelek ne rešuje.

Tako lepo zaslužite, pa še nezadovoljnih strank imate na pretek.

Sestavina #5: Ustavite oglaševalske konje, ko pride “kriza” v poslu.

Ko nastopi kriza, prenehajte oglaševati. Sedaj itak ne potrebujete novih strank, ko vam prihodek “škripa”.

Mogoče vam bo pa uspelo toliko privarčevati, da ne boste več potrebovali dodatnega prihidka za vzdrževanje posla 😉

Sestavina #6: “Izlivajte žolč” s svojimi kritiki.

Ko enkrat zaženete en svoj super oglas, ki pravi, “Mi smo dbest. Kupi zdaj”, vas bo na Facebooku kaj hitro pričakal kakšen negativen komentar.

Vašemo poslu bo zelo koristilo, če se boste s temi kritiki prerekali v nedogled.

Konec koncev morate dokazati svoj prav.

Ali pa še boljše…

Delajte zgolj oglase, ki ne bodo dobili negativnih komentarjev (sicer prodali ne bodo, ampak vsaj kritikov ne bo) ali pa zaradi enega slabega feedbacka vse skupaj raje kar ugasnite – to itak ni za vas.

Sestavina #7: Analitika je za luzerje.

Google Analytics, Facebook demografike, pixli… mah, to obstaja samo za to, da si programerji “nabijajo” ure.

Ne sekirajte se za številke klikov, cene na klik, prodajne konverzije…

Samo določite si nek budget za oglaševanje, ga čim prej porabite, in imeli boste mir.

Če želite ta “mir” še hitreje doseči, upoštevajte prejšnji nasvet in svoj marketinški proračun drastično zmanjšajte (ali pa kar ukinite).

Sestavina #8: Bodite pozabljivi.

Pri tejle 8. sestavini lahko uberete dve poti…

Enostavnejša je ta, da objavljate svoje oglase ali organske objave zgolj tu in tam (enkrat na mesec ali pa enkrat na kvartal).

Verjemite, glede na to, da smo ljudje po raziskavah na internetu v povprečju več kot 7 ur dnevno, vas bodo v 1 mesecu ljudje zagotovo pozabili.

Če pa vseeno želite objavljati (ker vam morda ostaja budget za oglaševanje), pa samo poskrbite, da vaše objave ne pritegnejo pozornosti.

Tudi v tem primeru je učinek isti.

Sestavina #9: Bodite na TikToku, Instagramu, Facebooku, YouTubu, Googlu… HKRATI in TAKOJ.

Omniprezenca.

Zanimiva beseda, ki jo tudi mi radi uporabljamo.

Če poenostavimo, je njena definicija to, da je vaše podjetje povsod.

Sicer je omniprezenca ključna za vrhunski marketinški rezultat (ko je seveda izvedena na pravilen način), vendar jo lahko precej učinkovito uporabimo za to, da oglaševanje na celi črti zamočimo.

Kako?

Začnite danes objavljati na vseh kanalih – Facebook, Instagram, Google, YouTube, LinkedIn, TikTok – tudi če na nobenem od teh še nimate dobro zgrajenih temeljev.

Če ste med bolj zagnanimi, objavljajte isto vsebino povsod.

Ker so ljudje na vsakem omrežju v različnem duševnem stanju, bo takšen pristop bistveno prispeval k zmanjšanju učinkovitosti vašega marketinga.

Sestavina #10: Pogruntajte, da je Zemlja okrogla.

Naj vam zaupamo eno zanimivo legendo…

Nekoč je obstajal Janez.

In ta Janez je dobil občutek, da Zemlja ni ravna.

V ta namen je naslednjih 30 let trdo delal, si nagrabil ogromno bogastvo in končno zbral dovolj denarja za izgradnjo svoje privatne rakete.

Po večletnem usposabljanju in neuspelih vzletih, se mu le uspe s svojo raketo izstreliti v orbito ter si Zemljo ogledati iz “vesoljne” perspektive.

“Jebemtiš… Zemlja je pa okrogla.”, vzklikne in to “revolucionarno” sporočilo prinese nazaj na Zemljo.

Ljudje ga samo začudeno pogledajo in mu rečejo…

“Mojster, že Aristotel in Pitagora sta par sto let pred našim štetjem to pogruntala.”

Najin Janez je tako zapravil celo svoje življenje, da je dokazal tisto, kar so ljudje odkrili in vedeli že dolga leta pred njim.

Kaj ima to veze z oglaševanjem?

Veliko.

Marsikdo se danes trudi biti Janez in “pogruntati” vse na lastno pest, četudi o tem čivkajo že ptički na veji.

Če seveda želite pokvariti svoje oglaševanje, je to pogosto prava pot, vendar bi bilo dobro, da se zavedate naslednjega…

Mnogi so že ugotovili, da je zemlja okrogla, prav tako pa obstajajo strokovnjaki, ki lahko za vas ustvarijo profitabilne marketinške kampanje.

Te običajno najdete v uglednih marketinških agencijah, o čemer vam bomo več povedali v nadaljevanju.

Nas pa na tej točki zanima…

Ali si vseeno NE želite zamočiti svojega oglaševanja, pač pa s pomočjo marketinga povečati prihodke?

Če je tvoj odgovor da, vam bo tole spodaj zelo všeč.

In ne – na tem mestu vam ne bomo skušali prodati kakšnega spletnega tečaja za 1.997 €, pač pa bi vam raje “črno na belem” razkrili 3 glavna vodila, ki vam bodo danes pomagala pri izboljšanju učinkovitosti vašega oglaševanja.

In ne, ne bomo govorili o nobenih trendih, ki gredo “iz danes na jutri” v pozabo.

Veliko bolj smiselno se nam zdi, da se dotaknemo 3 konceptov, ki izvirajo iz psihologije človeških možganov in temeljnih zakonov biznisa.

To so namreč tiste večno aktualne stvari, ki lahko občutno dvignejo možnosti za vaš poslovni uspeh.

Kako lahko oglaševanje reši vaše podjetje…

Vodilo #1: Spoznaj svojo idealno stranko.

Če danes o marketingu ne berete prvič, ste verjetno že slišali za tole vodilo.

Na tem mestu se je seveda bolj smiselno vprašati, ali temu vodilu v svojem oglaševanju ZARES sledite.

Čeprav na daljavo ne poznamo vašega odgovora, bi vam radi pojasnili, zakaj smo to vodilo postavili na prvo mesto in kako ga lahko učinkovito uporabite v svojem marketingu.

Poglejte…

Prvi cilj, ki ga morajo vaši oglasi doseči, je pridobivanje pozornosti.

Bolj specifično, vaši oglasi morajo pritegniti predvsem tiste ljudi, ki se soočajo s problemom, ki ga vaš produkt ali storitev rešuje.

Daleč najboljši način za dosego tega je, da se osredotočite na vaše potencialne stranke namesto na sam produkt. Morda v oglasu izpostavite pereč problem, s katerim se vaše ciljne stranke soočajo, in nato vaš produkt ali storitev ponudite kot rešitev.

Ali pa pristopite iz druge perspektive in govorite o željah in sanjah vaših potencialnih strank ter jim nato ponudite pot do uresničitve teh sanj.

Seveda lahko to učinkovito izvedete le, če res dobro poznate svojega idealnega kupca.

Na srečo lahko to znanje kmalu pridobite, če samo pogledate nazaj in preučite želje, strahove, frustracije in probleme vaših preteklih kupcev, ter nato to “municijo” uporabite za pisanje učinkovitih oglasov.

A dovolite, da vas opozorimo…

Bolj kot nepoznavanje kupcev vas bo na tej točki verjetno ustavilo nekaj drugega.

Govorimo o občutku, da je to vodilo preveč preprosto, da bi lahko resnično naredilo drastično razliko.

In ja – zadeva je res splošno znana… v teoriji.

Če greste analizirati oglase, ki se dandanes vrtijo v medijih, pa kmalu odkrijete, da večina podjetij to vodilo preprosto ignorira.

Ali to priložnost izkoristite, ali ne, je seveda vaša odločitev : )

Vodilo #2: Vse je matematika.

Tam nekje v prvi polovici članka smo omenili dejstvo, da je pridobivanje novega kupca za podjetje pogosto največji strošek – in to še vedno drži.

Zato se je – preden začnete oglaševati – pametno vprašati…

“Koliko sem pripravljen oziroma pripravljena plačati, da dobim novega kupca?”

Torej – največ koliko oglaševalskega denarja želite zapraviti, da nekdo kupi vaš izdelek.

To je tista številka, iz katere bo potem izhajala celotna nadaljnja strategija.

Oglaševanje (še posebej na spletu) je namreč igra številk.

Gre za verjetno enega najpomembnejših konceptov, ki si je zaslužil kar svoj lasten članek.

Če o tej marketinški matematiki želite izvedeti več, si ga preberite TUKAJ.

Sicer pa se pomikamo k tretjemu vodilu uspešnega oglaševanja.

Vodilo #3: ​Uporabljajte koncepte Magnetnega Marketinga

Magnetni Marketing je z naskokom najbolj učinkovita metoda, ki smo jo kadarkoli uporabili pri naših lastnih projektih.

Ne samo to…

Čudovite rezultate zaradi nje opažajo tudi naši partnerji in pa stranke v mnogih različnih panogah in industrijah – od spletnih trgovin z zdravo prehrano, pa vse do mednarodno priznanih učiteljev harmonike.

V čem je štos?

Bistvo Magnetnega Marketinga ni, da na celo Slovenijo lansirate direktne “20% OFF” oglase.

Ravno nasprotno…

Gre za robusten oglaševalski sistem, ki je optimalen tako v času cvetoče ekonomije kot v obdobjih “razsula”.

Ljudem, ki vas ne poznajo, vam ni treba takoj prodajati svojih izdelkov.

Raje jih najprej pritegnite z izjemno uporabno vsebino (na primer s kakovostnim člankom ali video posnetkom), ki bo delovala “kot magnet” in privabila tiste, ki so najbolj primerni za nakup vašega izdelka ali storitve.

Na ta način na potencialne stranke naredite odličen prvi vtis, začnete graditi dober odnos na podlagi zaupanja in se jasno ločite od konkurence.

V drugem koraku nato te ljudi, ki so se že identificirali kot potencialne stranke s konzumiranjem vaše magnetne vsebine, c”retargetirate” z direktnimi oglasi za nakup.

Tako bo vaš ROI občutno višji, pa še matematika iz koraka 2 se bo lepše izšla : )

Tako.

Pa smo prijadrali do konca tegale razgibanega blog zapisa.

Glede na to, da ste še vedno tukaj, si verjetno ne želite zamočiti svojega oglaševanja, pač pa bi ga morda raje uporabili za dvig prihodkov in rast svojega podjetja.

Če bi vam pri tem prav prišla pomoč, vam morda lahko pomagamo.

Preko spodnjega linka se lahko prijavite na uvodni klic, na katerem bomo prisluhnili vašim potrebam, željam in ciljem ter ugotovili, ali vam lahko z našim znanjem in izkušnjami pomagamo ali ne.

Kliknite tukaj in oddajte svoje povpraševanje >>

Ne glede na to, ali se boste odločili, da se oglaševanja ločite sami ali z našo pomočjo, vam želimo sparkastične rezultate.

Ekipa Spark

P.S. Če poznate koga, ki bi rad zamočil oglaševanje, mu lahko brez slabe vesti posredujete ta zapis : )

Dobrodošli v naši sparkastični skupnosti. Veselimo se, da bomo z vami delili najnovejše trende, vpoglede in nasvete iz sveta digitalnega marketinga.

Ekipa Spark