Zdaj se najbolj splača naredit kakšno nagradno igro.
Ponudi 20% popust pa se bo produkt bolje prodajal.
Ključno je, da se vedno osredotočaš zgolj na to, koliko denarja ti prinesejo oglasi.
To je le nekaj izmed klasičnih “bučk”, ki se prodajajo v praktično vsaki marketinški debati med podjetniki in oglaševalskimi “guruji”.
Potem seveda ni čudno, da iz teh istih ust pogosto prileti tudi, da spletni marketing ne deluje več tako dobro, da je Facebook za odpad in da je vaša prisotnost na Tik Toku življenjskega pomena.
Preden se lotimo sistematskega razkrivanja največjih napak, ki jih vsakodnevno videvamo v marketingu slovenskih podjetij, se dajmo najprej dotakniti njihovega vzroka…
Marketing (še posebej spletni) se vseskozi spreminja. Praktično vsak teden so na voljo novi oglaševalski kanali, razne tehnologije in nove variacije za doseg naših potencialnih strank.
Hkrati pa marsikdo pozablja na človeško psihologijo in zakone, ki po enakem principu delujejo skoraj vsepovsod.
AMPAK!
Še bolj kot zgornji dve dejstvi, je za napake v marketingu zaslužen naslednji razlog…
Če ste podjetnik, se verjetno strinjate, da imate na svojem pladnju toliko enih obveznosti glede vodenja svojega podjetja, da enostavno ne zmorete spremljati vseh sprememb na marketinškem področju.
Verjetno vam jih tudi ni treba, a o tem morda malenkost kasneje.
Vseeno verjetno kdaj “pogooglate” razne marketinške nasvete, kupite kakšno knjigo na Amazonu ali pa se prijavite na kakšnega izmed ducat brezplačnih webinarjev, ki so na voljo.
Edini problem je, da vse te vsebine nemalokrat objavljajo “guruji”, ki o marketingu… po domače… nimajo prav veliko pojma.
Okej… Uspelo jim je prebrati 32 knjig, poslušati 4 top online tečaje, sestaviti 2 kratkoročno dobra prodajna lijaka v neki res specifični niši in iti na en motivacijski seminar.
Vseeno pa njihovo znanje zbledi ob dejstvu, da “na lagerju” nimajo ravno veliko dejanskih podjetij, ki bi jim (v praksi) uspelo dvigniti promet ali prepoznavnost.
Z drugimi besedami…
Logično, da potem večina nasvetov za vas in za ostale podjetnike – še posebej tiste v Sloveniji – pogosto ne deluje.
Teorija in implementacija stvari v praksi sta namreč pogosto kot dan in noč.
Mike Tyson, eden najbolj znanih boksarjev vseh časov, pravi…
“Everyone has a plan, until they get punched in the mouth.”
Vsi “guruji” znajo skicirati popoln prodajni lijak, in potem?
Potem pride realnost.
Ker je zadeva zastavljena okoli enega prodajnega lijaka (in ne dolgoročnega razvoja branda ter dejanskega razvoja podjetja kot takega), v večini primerov NE deluje, če pa že deluje, pa deluje za zelo kratek čas.
In ja…
Tudi mi smo bili nekoč bil v tej fazi, ko smo verjeli v to, da lahko nekomu pomagamo zgolj z neko super-duper kratkoročno potezo.
Na srečo smo potem skozi prakso ugotovili, da temu ni tako.
Trenutno kot marketinška agencija namreč sodelujemo z lepim številom spodjetij, ki letno skupno ustvarijo več kot 27.000.000 € prometa in vsako izmed njih nas z veseljem plačuje, ker ve, da znamo vleči prave kratkoročne in dolgoročne poteze ter predvsem… povečati njihove prihodke.
Če si želiš izvedeti, kaj vse smo naredili za njih, si lahko tukaj pogledaš uspehe naših strank.
Seveda pa obstaja mnogo podjetij, ki se lotevajo oglaševanja na lastno pest in pri njih stalno opažamo…
Kaj vam skuša “vbiti v glavo” večina oglasov, ki jih dandanes vidite na spletu?
Ja… 20 % popust, 1+1 gratis, nora spomladanska razprodaja ali pa “čiščenje zalog”.
Ko pride do oglaševanja se namreč večina podjetnikov promocij in popustov drži “kot pijanec plota”.
Sicer tak pristop na kratek rok res dvigne promet, pa vendar…
Če je to vaše EDINO marketinško orožje, si na dolgi rok kratko malo zategujete zanko okoli vratu.
Ne samo, da se s pomočjo stalnih popustov v možganih kupcev zasidrate kot nekdo, ki lahko tekmuje zgolj s ceno…
Tudi dresirate jih, da bodo kupovali zgolj ob raznih promocijah.Tako postanete suženj nenehnega kreiranja akcij, ki ti bodo za vedno onemogočile postavitev stabilnega posla.
*Opomba: V Sloveniji obstajaj peščica podjetij, ki s prefriganim marketingom poskrbijo za to, da po neki akcij ne pride do obdobja neprijetne tišine. Če ste med njimi, vam lahko zgolj čestitamo in vam v isti sapi sporočim, da marketinška napaka 1 in 2 za vas nista relevantni.
Skratka…
Ta pogosto nepremišljena nagnjenost k promocijam je seveda posledica napake številka 2…
Pri oglaševanju so podjetniki pogosto fijakarski konji – gledajo zgolj in samo predse… oziroma kratkoročno.
Še posebej pogosto se to zgodi pri spletnem oglaševanju, kjer so prvi rezultati hitro znani.
Vse skupaj dodobra pooseblja vprašanje… Koliko prometa ustvarijo vaši oglasi za vsak zapravljen 1 € marketinškega budgeta?
3 €? 10 €? 25 €?
Odgovor na to veste (vsaj upamo) samo vi.
Skušnjava je le v tem, da marsikatera “nora” akcija ali promocija pogosto prinese 500+% ROI.
Zakaj je to skušnjava?
Ker ob tem pogosto pozabimo, da taka akcija traja zgolj 3-5 dni, sledijo pa ji… v večini primerov… črički.
Vaše občinstvo namreč spet potrpežljivo čaka na novo akcijo.
To je le en dober primer kratkoročnega razmišljanja, ki vaše podjetja dela ranljivo pred vsakim konkurentom, ki si upa razmišljati na daljši rok.
Kaj je glavna razlika med vašimi prijatelji in vašimi znanci?
Tako je… Svoje prijatelje dosti bolje poznate.
Ampak – zakaj?
Verjetno zato, ker ste jih na neki točki svojega življenja izredno pogosto srečevali in z njimi komunicirali.
Druženje je namreč edini način, preko katerega lahko nekoga spoznaš, vzljubiš in mu začneš zaupati.
Škoda je le, ker večina podjetnikov oglašuje na način, da jih ima večina ljudi za znance, ne pa prijatelje.
Pomislite…Kdo bo od vas več kupil? Tisti, ki vas smatra za prijatelja ali tisti, ki vas ima za znanca? Seveda – tisti prvi.
In daleč najlažji način, da v očeh svojih kupcev postanete njihov prijatelj, se imenuje omniprezenca oziroma to, da ste prisotni povsod, kjer se nahajajo vaše potencialne in obstoječe stranke.
Veste, kdo je Stric Skopušnik? Naj vam za vsak slučaj pripnemo njegovo sliko…
Gre za lik iz stripov o Mikiju Miški.
Skopušnik je Mikijev stric, ki je znan po svojem enormnem bogastvu in po tem, da je škrt “do amena”.
In za to njegovo hibo – še posebej pri spletnem oglaševanju – pogosto trpi večina podjetnikov.
Najlepši primer tega je to, kar se je zgodilo v pretekli Korona krizi.
Ko se je zaradi epidemije in vseh z njo povezanih ukrepov gospodarstvo začelo krčiti, je večina podjetij v panogi začela nižati svoje stroške.
In samo uganete lahko, kateri izmed budgetov je prvi občutil “sekiro”? Seveda – marketinški budget.
Kar je seveda popolnoma nesmiselno, saj ravno marketing v podjetje pripelje nove stranke in nov promet.
To je nekako tako, kot da se ne bi želeli ustaviti na bencinski črpalki, ker nam je škoda denarja za bencin.
Čez nekaj sto kilometrov bi pač obstali, saj avto brez goriva – ali pa podjetje brez strank – ne more funkcionirati.
Opomba: Če imate podjetje, ki ima obveznosti do zaposlenih, nima gotovinskih rezerv in ne more dobiti kredita, je normalno, da ste morali “porezati” tudi marketinški budget. Tu se nanašamo predvsem na ostala podjetja, ki so marketinški budget nižala iz strahu in želje po večjem ostanku denarja na kratek rok.
Drug primer, ki se dogaja pa je naslednji…
“Dajmo mi z 2 € na dan testirat spletno oglaševanje in sproti prilagajat zadeve.”
Ja – to je dejanski citat, ki smo ga iz ust podjetnikov slišali že VEČKRAT.
Ne vemo sicer, kaj prodajate vi, vemo pa, da se z 2-evrskim budgetom ne da narediti nikakršnega preskoka v poslovanju… pa če tudi je nekdo “Michael Jordan” spletnega oglaševanja.
Vlaganje v marketing namreč ni nič drugega kot kupovanje podatkov o tem, kaj imajo vaše potencialne stranke rade in za kaj so pripravljene odšteti svoj denar.
Več kot zapravite, prej pridete do reprezentativnih zaključkov in hitreje lahko najdete zmagovalno kombinacijo.
Z dnevno investicijo zgolj 2 € je praktično nemogoče doseči opazne rezultate. In vse kar boste naredili s tem je, da vas bodo vaši pogumnejši konkurenti, ki vložijo več sredstev, prehitevali po levi in desni, tudi če imajo morda slabši produkt ali storitev.
Ena izmed najbolj znanih zgodb iz grške mitologije je zgodba o Narcisu – prelepem mladeniču, ki je nekega dne uzrl svoj odsev v jezeru, se zaljubil vanj in od tega zblaznel.
Malo manj poznana pa je njegova povezava z marketingom…
Večina podjetnikov je namreč v svojem marketingu povsem nevede podobna Narcisu, saj so v svoji oglaševalski komunikaciji pogosto osredotočeni zgolj na svoj “odsev”.
Na njihov produkt, njegove čudovite lastnosti, na zgodbo in tradicijo njihovega podjetja, in tako dalje.
Kaj tukaj manjka?
Tako je – ne duha ne sluha ni o kupcu in njegovih željah, problemih, strahovih in frustracijah.
Ravno zaradi tega lahko marsikateri podjetnik “zblazni”, saj njegovi oglasi enostavno ne performirajo.
Ključna lastnost dobrega marketerja je, da govori “kupčev jezik”, torej se koncentrira na to kar kupec potrebuje in mu to pove na način, da to razume in se s tem lahko poistoveti.
In čeprav se morda vam zdijo podatki o vašem izdelku ali storitvi blazno zanimivi, se kupec ob pogovoru z vami sprašuje le eno – kako mi lahko vi rešite moj problem.
Zatorej… da ne bi kot podjetnik “zblazneli” kot Narcis, je čas, da svoje marketinške strategije usmerite stran od jezera lastnega odseva in se zazrete v oči svojih kupcev.
Takole…uspelo se nam je prebiti skozi 5 glavnih napak, ki jih v marketingu počnejo podjetniki.
Verjamemo, da vam bo to znanje, skupaj s smernicami za popravljanje teh napak, prišlo še kako prav.
Verjamemo v tvoj uspeh,
Ekipa Spark
P.S. Če si želite, da vam pri marketingu pomaga in svetuje naša ekipa, si lahko več o tem preberete na tej povezavi.
V primeru, da imate dovolj znanja in časa, pa se lahko s pomočjo teh nasvetov lotite marketinga tudi na lastno pest…
Prijavite se na naše novičke in spremljajte novosti iz vesoljnega marketinga, da vam ne pobegne kakšna izvrstna priložnost.
Dobrodošli v naši sparkastični skupnosti. Veselimo se, da bomo z vami delili najnovejše trende, vpoglede in nasvete iz sveta digitalnega marketinga.
Ekipa Spark